Вівторок, 21.09.2021, 00:35
Вітаю Вас Гость | RSS

Пологівська спеціалізована різнопрофільна школа №2

Наше опитування
Всього відповідей:
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Шкільна бібліотека





Історія моєї шкільної бібліотеки

 

Перші жителі побудувались на пологому схилі річки Конки наприкінці ХІХ століття. От і готова назва поселення – Пологи.

У далекому 1908 році стараннями всіх мешканців була побудована школа. Вона дістала назву Червоної, бо була збудована з червоної цегли. Школа мала три класні кімнати. Згодом була добудована приміщеннями барачного типу.

У 1962 році учні та вчителі отримали від держави подарунок – нову школу. Красень – будинок у два поверхи зі світлими класами, спортзалом, кабінетами фізики та хімії, математики та історії, обслуговуючої праці та кабінетом військової підготовки. Але, на жаль, у проекті школи була відсутня  кімната для бібліотеки. Тож із самого початку приміщення бібліотеки було пристосоване. Вона знаходилася на першому поверсі. Бібліотекарем працювала Принцовська Ніна Іванівна, згодом - Єрмак Галина Іванівна. Галина Іванівна намагалася, щоб книга завжди знаходила свого читача, була вірним супутником учнівської  молоді, вона прищеплювала любов та бережливе ставлення до книги.

Школа завжди була забезпечена висококваліфікованими кадрами. У 1974 році завідувати бібліотекою призначають Чуб Ніну Іванівну, яка зуміла втримати і підняти престиж бібліотеки. Бібліотека поступово стає кабінетом № 1 у школі. Адже кожен захід, який проводився у школі: педагогічна рада чи батьківські збори, свято Букваря чи останній дзвоник, фестиваль народної творчості чи випускний вечір потребували належної підготовки. Тому і йшли учні та вчителі за книжковою мудрістю та порадою у бібліотеку.

У 1975 році шкільна бібліотека за належний рівень роботи була нагороджена грамотою Міністерства Освіти України.

 

Поступово бібліотека комплектувалася новими надходженнями. Перед бібліотекарем школи відкрилось широке поле діяльності. Це і розвиток в учнів культури читання, і прищеплення їм навичок самостійної роботи з книгою, і виховання бережливого ставлення до неї, і допомога вчителеві у підвищенні його методичної майстерності. Чуб Ніна Іванівна більше уваги  приділяла роботі з довідковою літературою та навчала учнів самостійно працювати з нею.

У 1977 році у бібліотеку знову повернулася Єрмак Г.І. Галину Іванівну і досі згадують як майстра своєї справи. Вона проводила читацькі конференції, усні журнали, цікавими та повчальними були диспути, для учнів та вчителів пропонувалися виставки, тематичні полички, викладки літератури.

З 1978 року в шкільній бібліотеці створюється фонд шкільних підручників. З цього року бібліотекар опановує новий вид роботи. Щорічно учні школи беруть участь у проведенні Всеукраїнської акції «Живи, книго!»

У 1982 році в бібліотеку прийшла працювати Карнаух Л.І., а в 1984 – Кулініч Л.Я., які продовжували всі традиції, започатковані своїми попередниками.

У 1988 році в мікрорайоні Пологи-5 була побудована нова триповерхова школа. Бібліотека була перенесена до нової школи на другий поверх, де за проектом була передбачена кімната для неї. У цей час працювала на 0,5 ставки вчитель іноземної мови Куценко Ольга Миколаївна.

У 1989 році в бібліотеку прийшла працювати Бурлака Світлана Валентинівна, яка працює і до сьогоднішнього дня. З 1993 року бібліотеку знову було перенесено до більш просторої та зручної кімнати на першому поверсі.

Зараз фонд бібліотеки школи універсальний за змістом: включає науково-популярну, спеціальну, навчальну, краєзнавчу, художню, довідкову літературу.

Використовуючи різні форми і методи бібліотечно-бібліографічної роботи, бібліотека приділяє особливу увагу забезпеченню читачів  необхідною інформацією, незважаючи на те, що  отримує дуже малу кількість методичної літератури,  художньої та довідкової літератури майже не надходить

Бібліотекар постійно вивчає інформаційні потреби і запити читачів шляхом анкетування, аналізу читацьких формулярів, бесід.

Інформація про наявну в бібліотеці літературу подається читачам за допомогою виставок, інформаційних оглядів, консультацій, тематичних поличок.

Знайти твори друку, підібрати літературу з певної теми допоможуть каталоги і картотеки («Виховна робота з учнями», «На допомогу програмі «Відродження», «Краєзнавство», «Народознавство», «Методика викладання навчальних предметів», картотека нормативних  та законодавчих  документів про освіту, «Впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес», « Робота з обдарованими учнями», картотека періодичних видань «На допомогу класному керівнику», «На допомогу класоводу» та ін.)

Шкільна бібліотека – центр навчально – виховного працесу, обслуговує учнів, вчителів, батьків. Вони часто зверкаються до бібліотекаря з різними питаннями, своїми проблемами. Бібліотечний актив складається з учнів 9-х класів. Бібліотека для них – це своєрідний оазис для думок, аптека для душі.

Шкільний бібліотекар впроваджує в навчально-виховний процес різноманітні форми роботи, а саме: книговидачу, відкритий доступ до фондів, виставки, бесіди, огляди, тематичні довідки, літературні ранки, диспути, тематичний підбір літератури (для підготовки класних годин, педрад, круглих столів, вечорів-зустрічей), тематичні полиці, а також інноваційні форми роботи.  Педагоги чекають від бібліотекаря і таких послуг, як бібліотечні уроки, своєчасне інформування про нові надходження, підбір літератури на визначену тему, допомога у проведенні класних годин, регулярне інформування про публікації у періодичних виданнях.

Якою б ми б хотіли бачити бібліотеку? Це має бути світле, зручне, просторе приміщення зі спеціальними сучасними меблями, обладнанням, технічним освітленням, сучасною оргтехнікою. До неї своєчасно, регулярно надходять методичні та дидактичні матеріали, підручники та навчальні посібники, в її фондах є достатня кількість довідкових та енциклопедичних видань.

Закріплення за шкільною бібліотекою статусу кабінету № 1 має на меті пріоритетність її інформаційної функції. Кардинально змінюється роль бібліотекаря у школі: від працівника, який рекомендує гарну книгу і видає її учневі, до спеціаліста в галузі нових інформаційних технологій, здатного співпрацювати з учителями в питаннях систематичного підходу, до роботи з інформацією з навчальних предметів, щоб із перших років навчання в школі пошук і отримання інформації стали б повсякденною потребою учнів.

Бібліотечний працівник загальноосвітньої школи - не просто провідник, а керманич, своєрідна нитка Аріадни, яка кожному допоможе не заблукати у лабіринті інформаційного простору, піднятися над собою.

Тут книги розумні спокійно живуть

У тихій величній світлиці.

А двері широкі, відкриті ведуть

До знань золотої скорбниці.

Герої романів, легенд, повістей

У тиші говорять із нами.


В книжках – відкриття всіх великих людей,

Думки, що хвилюють віками.

Ведуть нас в незнане книжки,

Розрадять, коли  нам  нелегко.

Для нас зберігоє їх довгі роки –

                                                      Шкільна бібліотека!     


Пошук
Календар
«  Вересень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2021
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz